« Tillbaka till nyheter

Fullmaktskollen anlitar SPV för sin kundtjänst

Publiceringsdatum: 5 okt 2021

Från och med den 1 oktober 2021 tar SPV över Fullmaktskollens kundtjänst.

Fullmaktskollen anlitar Statens tjänstepensionsverk SPV för sin kundtjänst från och med den 1 oktober 2021. Tidigare levererades Fullmaktskollens kundtjänst av Pensionsmyndigheten.

– Vi ser det som positivt med att fortsätta med en myndighet som SPV som leverantör av kundtjänsten då vi har haft goda erfarenheter av detta via Pensionsmyndigheten, säger Marie Hosinsky, vd på Fullmaktskollen.

Till kundtjänsten kan både fullmaktsgivare och anslutna aktörer vända sig med frågor av allmän karaktär och enklare frågor av teknisk karaktär om Fullmaktskollen och dess tjänster.

Pensionsmyndigheten kommer att fortsätta att ta emot och granska fullmakter från Fullmaktskollen.

För ytterligare information kontakta:

Marie Hosinsky, tel 08-522 785 16