Kontakt

Vilka uppgifter har Fullmaktskollen om mig

Information om hur Fullmaktskollen hanterar personuppgifterhittar du här

Om du vill se vilka personuppgifter som finns sparade på din användares konto i Fullmaktskollen kan du ta ut ett registerutdrag.

    1. Logga in i Fullmaktskollen med ditt BankID
    2. Gå till Mina inställningar
    3. Klicka på knappen Hämta registerutdrag
    4. Spara ner eller öppna PDF-filen Registerutdrag.pdf
Varför ser jag ingen fullmakt när jag loggar in?

Det innebär att det inte finns några fullmakter registrerade på ditt personnummer i Fullmaktskollen. Detta kan bero på att:

  • fullmakten har tagits bort om den inte har skrivits under inom 30 dagar.
  • du använder Fullmaktskollen både som privatperson och för ett företag. Om du då är inloggad som privatperson kommer du inte att se en fullmakt som du ska skriva under för företaget. I så fall behöver du logga ut och sedan logga in igen som företrädare för organisationen.
  • något fel har gjorts vid registreringen av fullmakten.

Om du inte ser någon fullmakt i Fullmaktskollen fast du anser att du borde ha en fullmakt kan du antingen kontakta din försäkringsförmedlare eller mejla oss på info@fullmaktskollen.se för att få hjälp.

Hur tar jag bort en fullmakt?

Logga in på Fullmaktskollen med BankID, gå till Mina fullmakter och välj den fullmakt du vill ta bort och klicka sedan på knappen Ta bort.

Är fullmakten underskriven går den inte att ta bort, men den går att återkalla så att den inte längre går att använda.

Troligen har du varit i kontakt med en förmedlare eller bank/försäkringsbolag som ska hjälpa dig med din ekonomi. Logga in på Fullmaktskollen och kontrollera att allt stämmer med fullmakten innan du väljer om du vill skriva under den.
Har du inte varit i kontakt med en förmedlare eller bank/försäkringsbolag så kan det vara en förmedlare eller en bank/försäkringsbolag som har lagt upp en fullmakt på Fullmaktskollen och då felaktigt råkat uppge ditt telefonnummer/din mejladress. Kontakta oss för att korrigera detta.

Så länge en fullmakt inte har skrivits under skickas en påminnelse en gång i veckan. Efter 30 dagar tas fullmakten bort automatiskt om den inte är underskriven. Så fort du har skrivit under fullmakten får du inte längre några påminnelser. Om du inte vill skriva under fullmakten kan du logga in i Fullmaktskollen och välja att ta bort fullmakten. Om du får påminnelser trots att du inte har någon fullmakt i Fullmaktskollen, kontakta oss.

 

Hittade du inte svaret på din fråga? Sök bland våra övriga frågor och svar eller kontakta vår kundtjänst genom att välja fliken Kontakta oss ovan.

Är du en ansluten aktör? Då hittar du frågor och svar här!

Kontakta oss gärna om du har frågor eller synpunkter.

Du når vår kundtjänst på 0771-80 88 00. Du kan också skriva till oss genom att fylla i formuläret (max 2000 tecken).

När du kontaktar Fullmaktskollen kommer vi att hantera dina uppgifter för att ge dig svar på dina frågor. Du bör undvika att ta med personlig information som inte är nödvändig. Här kan du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter.

Kontakta oss

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.